Vegyes idénygyümölcsök (ananász, alma, banán, s.barack, ő.barack, kivi, narancs, szőlő ...stb).

Szezonnak megfelelő igénygyümölcsök finomak és egészségesek. Még tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint egy ausztráliai kutatás. Ahol felfedezték, hogy számos bogyós-termésű növény (pl. málna, vörös áfonya, földi- és faeper, szeder, fekete ribizli) gyümölcsének présleve 1:5 arányú hígításban gátolni tudja különféle baktériumok és a Candida albicans nevű gomba növekedését.

Málna:
A málna az egyik legegészségesebb gyümölcsünk – egy vitaminbomba. Tartalmaz flavonoidokat, gyümölcssavakat, aromaanyagokat, ásványi agyagokat és vitaminokat. Ásványi anyagok közül megtalálható benne a kálium, kalcium, vas, cink, magnézium, foszfor-vegyületek. Magas a C-vitamin tartalma, valamint B-vitamint és béta karotint is tartalmaz.

Rendkívüli hatása van szervezetünkre, egészségünkre. Használják vércukorszint, magas vérnyomás csökkentésére, vér körforgásának serkentése, a menstruációs zavarok megszüntetése, a szívműködés szabályozása stb. Savlekötő tulajdonságú, sok magja pedig elősegíti az emésztést. Lábadozás, szívbetegségek, kimerültség, depresszió esetén szintén segít és gyógyítja a gyulladt fogínyt.

Szeder:
Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B6- illetve C-vitamin, folsav) és ásványi anyagokban (kalcium, kálium, foszfor, magnézium, vas, mangán, réz). A szeder tápanyagtartalma nagyon hasonlít rokonáéhoz, a málnáéhoz, de szénhidrát- és növény rost- illetve pektintartalma nagyobb. Dúskál az antioxidáns flavonoidokban. Flavonoid vegyületei elsősorban antioxidáns hatásuknak köszönhetően hasznosak, de azt is számos kutatási eredmény támasztja alá, hogy immunerősítő, gyulladáscsökkentő, daganatellenes hatásuk is van.

Ribizli:
A feketeribizli levelének magas a flavonoid és procianidin tartalma. A gyümölcstermés a C-vitamin mellett E- és B-vitamint, valamint karotint és vasat is tartalmaz. A fekete ribiszke magjának zsíros olaja gazdag gamma-linolénsavban, melynek a neurodermatitisz, – (krónikus, erős viszketéssel járó bőrbetegség), – kezelésében egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak. A levélből készített tea vizelethajtó hatású, de fogyasztható magas vérnyomás, vesebaj esetén is.

Rendkívül jó hatású az ízületekben lerakódott kristályok eltávolításánál (köszvénynél), segít a fáradtságérzetet leküzdeni, valamint nagyon magas a C-vitamin-tartalma. Szerepe van a vérképzésben, fogyasztása ajánlott a vérzékenységben szenvedőknek. A piros ribizli a csontok és a fogak felépítését segíti; skorbut-ellenes hatású. Fogyaszthatjuk bátran a magját is, mivel a bél-perisztaltikára nagy hatást fejt ki, a bélmozgást megindítja. A legjobb természetes vízhajtó szer a petrezselyemlevélhez és a gyermekláncfűhöz hasonlóan.

Meggy:
Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2- illetve C-vitamin) és ásványi anyagok (kalcium, kálium, magnézium, vas, cink). A bogyós gyümölcsökhöz hasonlóan kimagasló mennyiségben tartalmaz flavonoidokat, melyek antioxidáns hatásúak. A levében lévő antioxidánsok segítik megőrizni a vénák falának rugalmasságát, és ezáltal a visszérbetegségek elkerülését. Enyhítik az ízületi megbetegedés okozta fájdalmakat, ill. a fejfájást.

Vértisztító hatású. A kalcium, kálium és magnézium együtt dolgoznak a vér megtisztításán, a szívizom megerősítésén és a szabályos szívverés helyreállításán. Serkenti a máj- és vese működését. Különösen azoknak ajánlatos fogyasztani, akiknek az emésztésével nincs minden rendben. A savas meggy serkentőleg hat az emésztésre és a belek mozgására. A nagy-mennyiségű B- vitaminok továbbá serkentik a keményítő és a fehérje feldolgozását, felszívódását.

Cseresznye:
Gazdag A-, B-, C- vitaminban. Tartalmaz káliumot, kalciumot, nátriumot, foszfort, magnéziumot, kobaltot és nagymértékben vasat. Alkotóelemeinek köszönhetően tisztítja a szervezetet, jót tesz az ízületeknek és a cukorbetegségben szenvedőknek. Kitűnő vértisztító, hiszen 78-82 %-a víz. Segít megtisztítani a vért, aminek következtében enyhül, vagy elmúlik a fájdalom.

Színes karotinoidjai (béta-karotin, lutein és zeaxantin), antociánjai és flavonoidjai gyulladásgátló, fájdalomcsillapító hatásúak, ennél fogva hörgőpanaszokra, náthás bajok ellen is hat. Napi negyed kiló cseresznye fogyasztása már kimutathatóan csökkenti a vér húgysav-szintjét, és az ízületi betegségek megelőzésében, karbantartásában tulajdonítanak neki jelentőséget. A piros húsú gyümölcsök, így a cseresznye is, fontos szerepet töltenek be a rákos megbetegedések megelőzésében.